Vásárlási szokások
Egy friss kutatás alapján kijelenthetjük, hogy a hazai vásárlók többségének fontos, hogy ha tud akkor Magyarországon készített terméket vásároljon. A lakosság körében egyértelműen prioritást élveznek a Magyarországon előállított termékek, a minőségükről abszolút pozitív a véleményük, és ezekért akár hajlandóak többet is fizetni. A kutatás alapján a hazai gyártóknak megéri termékfejlesztésben és termelésbővítésben gondolkodni, a forgalmazóknak pedig az eddigieknél nagyobb hangsúlyt fektetni a magyar termékek kínálatára. Itt jelentkezhet ismét a kiszervezett raktárlogisztika térnyerése is, egy-egy üzleti döntésben a kapacitás kérdése nagyon fontos. A gyorsabb bővülést egyszerűbb megugrani úgy, ha a logisztika nem a saját vállunkat nyomja. A raktározással, komissiózással, csomagolással, szállítással jelentkező költségek kisebb mértékben és sokkal jobban tervezhetőbben jelentkeznek, nem beszélve arról, hogy a növekedés így jóval gyorsabban megléphető.
A vásárlási szokásokra vonatkozó kérdésekből az derül ki, hogy a magyar lakosság túlnyomó többsége 83% -a valamilyen mértékben figyelembe veszi, hogy a megvásárolni tervezett terméket Magyarországon, vagy külföldön gyártották. A megkérdezettek 16 százaléka nyilatkozott úgy, hogy soha nem veszi figyelembe az adott termék gyártási helyét.
A kutatás arra is kitért, hogy a nemek között is van eltérés ebben a tekintetben is, a női vásárlók számára valamivel fontosabb a megvásárolandó termék magyarországi gyártása, mint a férfiak számára.
További demográfiai szempontok (korosztály, munkahelyi státusz, iskolai végzettség, anyagi helyzet, településtípus és földrajzi régió) szerint csoportosított sokaságokon belül, a lényegi eltérés abban mutatkozik, hogy mekkora arányban vannak, akik számára minden esetben fontos a termék gyártási helye, illetve azok, akik számára ez csupán néha fontos.
A kutatásból az is kiderül, hogy a lakosság 66 százaléka vásárolna inkább hazai terméket, míg csupán 2 százalék mondta, hogy szívesebben vásárolna külföldi előállítású terméket. 31 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy számukra közömbös a termék gyártási helye.
38% mindig figyelembe veszi, hogy a megvásárolt terméket Magyarországon gyártották-e.