Csomagautomatával erősít a Lidl
Mára általánossá vált, hogy az egyes hipermarketek és áruházláncok egy futárszolgálat segítségével saját csomagautomatákat üzemeltet, így is segítve a szupermarket népszerűségét.
A csomagautomaták egyre népszerűbbek a vásárlók és webshopok tekintetében is, mivel könnyen megközelíthető, útbaeső helyszíneken lehet őket elérni, biztonságos és a nap 24 órájában és a hét minden napján nyitva van. Egyszerűen, kényelmesen kezelhetők, bankkártyával is használhatók, és nem csak csomagok fogadására, de küldésére is alkalmasak.
Most a legújabb megjelenő ilyen automatát a Deutsche Post DHL csoportja és a Lidl jelentette be, hogy év végéig 500 csomagautomatát telepítenek Lidl áruházakban, szerte Németországban. A fejlesztésnek köszönhetően a népszerű szupermarketek közönsége a bevásárlás alkalmával egyúttal csomagokat küldhet vagy fogadhat. Egy kijelölt körzetben már azt is tesztelik, hogy a Lidl webáruházából rendelt termékeket is át lehessen venni ezeken a pontokon.
De nem ez az egyetlen ilyen összefogás külföldön: a ruházati termékeket kínáló, német Zalando és a svéd, csomagkövetési szolgáltatást nyújtó PostNord összefogtak, hogy olyan csomagküldő és felvételi pontokat hozzanak létre, amelyeket magánemberek működtetnek. Az első teszt projekt már zajlik is Dániában, Koppenhága és Aarhus városokban.
A régiót tekintve Magyarország élen jár a csomagautomaták mennyiségét és kapacitását tekintve egyaránt. A legnagyobb szereplő a Foxpost, amely 103 csomagautomatával rendelkezik, ebből 28 Budapesten, 74 pedig az ország többi részén található.
A Magyar Posta 51 csomagautomatával szolgálja ki ügyfeleit. Természetesen az automaták kihasználtsága a helyszíntől függően változó, de a legforgalmasabbak kihasználtsága éves szinten a 85%-ot is meghaladja.