Kötelező-e a csomagkézbesítőnek pénzt váltani?
Sokan kifogásolják azt, hogy amikor megérkezik a kézbesítő a csomaggal, nem tud nagyobb címletből, például húszezresből visszaadni, és ilyenkor gyakran küldik el a futárt a legközelebbi közértbe vagy kisboltba hogy váltson pénzt, vagy megkérik a futárt arra, hogy vigye el őket valahová ahol pénzt tudnak váltani.
Egyik megoldás sem túl előnyös a kézbesítőnek, hiszen mindkettő komoly csúszást is okozhat. Magyarországon a forint a hivatalos fizetőeszköz, és ami a készpénzes fizetést illeti, a Magyar Nemzeti Bank szerint mindenki el kell fogadja a törvényes érméket és bankjegyeket. A Magyar Nemzeti Bank szerint viszont a kézbesítőnek joga van nem elfogadni a nagyobb címletet, ha nincs váltópénze és nem tud belőle visszaadni. Egy csomagautomatától sem várhatjuk el például, hogy minden címletet tudjon megfelelően kezelni, így ugyanezt a futároktól sem várhatjuk el. Ahhoz, hogy egy kézbesítőnek elegendő váltópénze legyen egész napra, nagyjából 110-150 ezer forint értékű váltópénzzel kéne reggel elindulnia, viszont ezt nem minden cég engedheti meg magának.
Arra is lehetőség van, hogy e-mailben a kézbesítő előre jelzi a cégnek amelyiknek dolgozik, hogy nincs nála elegendő váltópénz, és a megrendelő vagy bankkártyával fizessen, vagy készítsen elő egy fix összeget, amiből kitelik a megrendelt csomag, másképpen nem megoldható az átadás. A kézbesítőnek és a vevőnek is sokkal kényelmesebb a bankkártyás fizetés, de ha valaki ragaszkodik a készpénzhez, akkor érdemes már előre elkészíteni a kifizetendő összeget, hogy ne a kézbesítőnek kelljen elmennie a legközelebbi közértbe pénzt váltani, mert az igen időigényes, és egy kézbesítőnek komoly csúszást jelenthet akár néhány percnyi tétovázás és kihagyás is. Éppen ezért ha csomagot rendel, győződjön meg arról hogy van elég pénze a kifizetéshez, vagy igényeljen bankkártyás fizetési lehetőséget, és akkor minden ilyen jellegű problémát megelőzhet.