Dolgok, amik megkeserítik a csomagszolgálatok életét

Manapság egyre többen panaszkodnak a futárok viselkedésére, mondván, hogy túl gorombák, kedvetlenek és sokan késnek is a csomagokkal, viszont arra senki sem gondol, hogy nekik is nehéz élete lehet.

Amióta az ügyfelekkel elhitették, hogy csomagok rendelése esetén mindig nekik van igazuk, azóta sajnos gyakran meggyűlik a bajuk a megrendelőkkel. A futárok kedvetlensége néha arra vezethető vissza, hogy nagyon korán, általában 4 és 5 óra között kelnek, így nem csoda, ha az átlagnál gorombábbak, ráadásul az egész napos utazgatás sem könnyű feladat. Az is nagy pofon lehet a kézbesítő számára, ha messzi utat tesz meg egy csomag kiszállításáért, és amikor odaér a címre, kiderül, hogy a megrendelő nincs is otthon, vagy éppen nincs pénze, mert azt hitte, hogy később fog megérkezni a megrendelt csomag.

Ilyenkor vagy az történik, hogy a megrendelő elküldi egy másik címre, ahol valamelyik családtagja át tudja venni a csomagot, vagy azt mondja a kézbesítőnek, hogy jöjjön vissza máskor. Ez is fejtörést okozhat, hiszen ha máshová szállítja le a csomagot, az egész napos csúszást fog jelenteni. Azt is sokan megkérdezik a futártól, hogy miért nem telefonált előre, és ez is őrületbe kergetheti őket, viszont ilyen követelései nem lehetnek egy ügyfélnek, csak abban az esetben, ha kért ilyen jellegű szolgáltatást is. Érkezés előtt egyik kézbesítő sem köteles üzenni, mégis mindig ezzel vagdalkoznak a megrendelők. Az is előfordul, hogy a megrendelő éppen otthon van, és pénze is van, de nem tud fizetni csak húszezressel. Ez megint problémás, mert nem minden kézbesítő tud visszaadni, vagy azért, mert még csak az első úticélhoz érkezett meg, vagy azért, mert az előző címen is húszezresből adott vissza. Ilyenkor sokan kérik, hogy a futár menjen el a legközelebbi boltig pénzt váltani, de természetesen ez sincs benne a munkaköri leírásában, ezért ezt sincs kötelessége megtenni.

Comments are closed.