Töretlenül fejlődik de meddig?
Előző cikkünkben írtunk a magyarországi töretlen online kereskedők helyzetéről. Most egy teljesen friss kutatás eredményeit mutatjuk be. A világgazdaság jelentése szerint a magyarországi csomagküldő és internetes kiskereskedelem szárnyal, júniusban 38 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz képest, igaz, a teljes forgalomból még így is csak 5,4 százalékkal részesedik.
A médium szerint a dinamikus bővüléshez hozzájárul, hogy az eMAG április óta magyar bejegyzésű portál, ami nyomot hagy a negyedéves statisztikán. Az első negyedévben 25 százalékkal bővült a magyarországi online kiskereskedelmi forgalom, a második negyedévben pedig 35 százalékot. Ez jelentős felhajtó erőt képvisel a kapcsolódó szolgáltatók körében is, mint futárszolgálat, raktárlogisztika, fulfillment szolgáltatók területén egyaránt.
A hazai e-kereskedők erőviszonyait jelentősen átrajzolja majd a piac két legjelentősebb szereplője, az eMAG és az Extreme Digital küszöbönálló fúziója, az összeolvadást augusztus végén, szeptember elején hagyhatja jóvá a Gazdasági Versenyhivatal.
A felmérés alapján a magyarországi online kiskereskedelmi forgalom tavaly megközelítette az ezermilliárd forintot, de ennek csak alig több mint a felét adták a magyar érdekeltségű e-kereskedők.
Az elmúlt 4-5 évben a webshopok tekintetében a műszaki cikkek kategóriája után a divatruházat kereskedelme erősödött a leginkább, a szakértők szerint, a következő 2-3 év viszont az élelmiszerről szól majd a weben. Azt fontos még kiemelni, hogy egy-egy online kosár értéke akár 4-szer, 5-ször magasabb egy fizikai bevásárlókosárénál.
A GKI Digital és az Árukereső közös felmérése alapján a magyarországi online kiskereskedelem forgalma tavaly 425 milliárd forint volt, 17 százalékkal több, mint 2017-ben. Az év elején 3,2 millió aktív online vásárló volt, ez egy év alatt 6,5 százalékos növekedés. A hazai online vásárlók tavaly átlagosan tizenkétszer rendeltek, alkalmanként 11 ezer forintért értékben.