Néhány érdekes e-kereskedelmi trend
Friss kutatások szerint a mai 20 év alattiak mintegy fele még mindig offline szeret vásárolni a leginkább. A másik fele pedig részben online, számítógéppel, vagy épp mobiltelefonról vásárol legtöbbet. Ez igen meglepő, főként hogy tudjuk a Z generáció képviselői jellemzően 1995 és 2010 között születtek. Tagjai tipikusan különböznek az előző generációk, főleg a közvetlenül megelőző Y generáció tagjaitól, egy új típusú nemzedék, amelynek kialakulásában a technika száguldó fejlődése játszott rendkívül fontos szerepet.
Ők tulajdonképpen beleszülettek a digitális technológiák világába, amelyben már elképzelhetetlen élni a Web 2.0, mobiltelefonok, más digitális és kommunikációs eszközök használata nélkül. A Z generációra használt másik fogalom a Marc Prensky által alkotott „digitális bennszülöttek” kifejezés. De milyen hatása lesz ennek a webáruházakra és a logisztika vagy a raktározás hogyan változik majd? Szintén egy kutatás eredményeként tudjuk, hogy az összes offline vásárló több mint fele valamilyen digitális hirdetés, hírlevél, kampány, akció, reklám hatására megy be egy fizikailag létező boltba, hogy megvegye a korábban reklámban látott vágyott terméket. A teljes e-kereskedelmi csatornán pedig lassan a teljes kiskereskedelem egytizede bonyolódik, és évente még ma is 15 százalékkel nő ez az arány. Ezalapján szűk egy évtizeden belül már minden, a kereskedelemben elköltött pénzmennyiség egynegyede az online csatornán fog lezajlani. Ebből az követekezik, hogy az e-kereskedők vevőiket kénytelenek lesznek minden lehetséges csatornánk kiszolgálni, ha versenyben akarnak maradni. Ez egyfajta teljes marketing letámadást feltételez.
Abból adódóan, hogy a vásárlók kor és nem szerinti összetétele olyan színes amilyen, más-más megközelítést igényel az egyes vevői szegmensek megszólítása, elérésre. Éppen ezért rengeteg új trend és módszer kezd kibontakozni, ami abszolút nem szokványos. Ilyen például a fotózás alapú vásárlás is, aminek a lényege, hogy fotó alapján keresünk meg egy vágyott tárgyat. Ez a fajta termékkeresés még kialakulóban van, de már léteznek rá algoritmusok sőt konkrét applikációk és site-ok is. Ilyen például a ScreenShop, ahol fotó alapján könnyen megvásárolhatók azok a dolgok amiket a közösségi médiában látott a vásárló.
Sőt néhány úgy tartják elavul a böngésző a mai formájában, akár a magnókazetta, a VHS. Ott vannak a mobilappok, az AR megoldások, a hangvezérlés, így a böngésző csak egy csatorna lesz a sok közül, nem „a csatorna” az eladásokban. Meglátjuk hogyan halad ez a világ egy biztos nagyon gyorsan!