A Black Friday lekörözve
Az Amazon bejelentése szerint a cég történetének eddigi legnagyobb akcióját és forgalmát bonyolították az Amazon Prime Day keretein belül. Az eredetileg egynaposnak indult rendezvény idén két napos volt, a cégóriás adatai szerint 18 országban összesen 175 millió terméket adtak el. Már 2018-ban is látszott, hogy ez az akció hamar a legerősebb lesz az Amazon életében, mert már 2018-ban is 36 óra hosszat tartott. Az akció keretein belül rengeteg laptop, televízió, fejhallgató, szépségápolási termék és játék talált új gazdára. Az USA-ban leginkább a DNS tesztek, vízszűrők és egy Pot DUO60 névre hallgató főző alkalmatosság volt a legnépszerűbb. A legnagyobb fulfillment center saját eszközeiből is több fogyott, mint korábban bármikor, az Amazon ugyanakkor nem közölte, mennyi volt az akcióból származó bevétele.
A nyár közepén rendezett gigantikus árleszállítás csak az Amazon Prime szolgáltatás tagjai számára nyitott. A vásárlói klub éves díja 119 dollár, amiért cserébe a tagok gyors, ingyenes házhozszállítást és egyéb előnyöket kapnak. Ugyanakkor semmi sem tiltja azt, hogy valaki csak a Prime Day miatt lépjen be a klubba, aminek köszönhetően július 15-én annyi ember csatlakozott, mint még soha egyetlen nap alatt. Az Amazon először múlt évben közölt adatot a taglétszámról, akkor több mint 100 millió fizető Prime tagot jelentett be, és azóta nem frissítette ezt a mutatót.
A cég azzal is büszkélkedett, hogy ez volt a „leggyorsabb” Prime Day, az eddigi maximum kétnapos kiszállítási határidőt garantáltak, az Amazon azonban nemrég elkezdte az egynapos határidő bevezetését is.
Az akcióból még a konkurencia is tudott profitálni. A top 100 amerikai e-kereskedőből 80 eredményeit mérő Adobe Analytics szerint a legalább 1 milliárd USD éves forgalmú cégek átlagban 68%-os bevételnövekedést realizáltak a két nap alatt.