Logisztikai tippek webáruházaknak

A webáruházak minden évben hatalmas bevétellel rendelkeznek, viszont ahhoz, hogy a webáruház és annak üzemeltetője valóban sikeres legyen, muszáj odafigyelni a logisztikai dolgokra is. Bár a marketing is nagyon fontos amikor a webáruházakra kerül a sor, viszont mégis a gyors és megbízható szállításon van a hangsúly.

Nagyon fontos, hogy a megrendelőktől minden adatot begyűjtsön, és ezt megfelelően le is adja a szállítónak, ilyen adat például a telefonszám, ami elengedhetetlen ahhoz, hogy a küldönc, akivel a webáruház dolgozik, el tudja érni a megrendelőt amikor megérkezik a csomaggal. A biztonságos csomagolás is elengedhetetlen, ezért ha lehet mindig ellenőrizze, hogy a csomag nem mozog-e a dobozban, és azzal is számoljon, hogy a szortírozó szalagokon akár fel is borulhat egy-egy csomag, tehát a törékeny áruval még óvatosabbnak kell majd lennie. A csomagcímke is könnyen leeshet útközben, ezért fontos, hogy a cím adatokat, valahová a csomagon belül is elhelyezze, mert ha nem találnak címet, akkor a szállítószolgálat kinyitja a csomagot, és az nem fog elkeveredni ha a belsejében fel lesz tüntetve a cím.

A kommunikáció szintén nagyon fontos a vásárló felé, és ha bármi gond van, vállalja a felelősséget, hiszen a megrendelők is megérthetik ha probléma áll fenn, viszont ezekről a problémákról időben kell őket tájékoztatni, például abban az esetben ha csúszás van a kiszállításban. A futárcéggel is érdemes folyamatosan kapcsolatban állni, így az esetleges problémákra vagy nehézségekre is könnyebb lesz felkészülni, és így az ügyfeleket is hamarabb értesíteni tudja bármilyen probléma is adódik. A futárszolgálattal kötött szerződést pontosan és alaposan el kell olvasni, és ha nincsen a szerződésben benne, hogy az adott cég hány nap alatt szállít, akkor ön se adjon a megrendelőnek garanciát, hogy már másnap meg is érkezik a csomag, hiszen akkor önt és webáruházát tehetik majd  felelőssé a csúszás miatt.

Comments are closed.