Kezdőknek

Ha először küldünk csomagot, számos kérdés merülhet fel bennünk a biztonsággal, illetve a küldéssel kapcsolatban.

A csomagküldés során először is jó tudnunk, hogy a futár rendelését már nem csak telefonon kérhetjük, de ezt manapság már a legtöbb cégnél online is megtehetjük, a weboldalakon csak az úgynevezett „rendelés” vagy „megrendelés” gombra kell kattintani, majd egy űrlap segítségével azonnal, rövid időn belül leadhatjuk az igényünket. Sokan tartanak az online rendeléstől, hogy a futár nem is fog megérkezni, a rendszer nem azonosította rendelésünket. Ettől ne tartsunk, csak figyeljünk arra, hogy kaptunk-e visszaigazoló e-mailt. A futárcégek weboldalán lehetőség van előre kikalkulálni a szállítási költségeket, ezzel nem érhet meglepetés bennünket, illetve a címzettet a fizetés során. Ezek mellett olyan információkat is elolvashatunk itt, amik figyelmeztetnek bennünket a csomagok méret- és súlyhatárára, így nem kerülhetünk olyan problémába, hogy esetleg ezek miatt a futár ne vegye át tőlünk a küldeményünket. Mindezen kívül a weboldalakon a futárcégek feltüntetik alaposabban azokat a tárgyakat, melyek szállítását nem vállalják, a kézbesítés határidejét, a külföldi és belföldi szállításra vonatkozóan, böngésszük át ezeket is.

A futárcégek nagyon alaposan odafigyelnek már azokra az apróbb részletekre, melyekkel segítségére lehetnek a feladónak, hogy a csomagjaik sérülésmentesen érkezzenek meg a címzetthez. A weboldalakon különböző tanácsokat olvashatunk a külső és belső borításokkal kapcsolatban, melyeket jó megfogadnunk. Amennyiben a csomagolásunk a futár szerint nem megfelelő, abban az esetben előfordulhat, hogy nem veszi át tőlünk a küldeményt. Megeshet egy csomag feladása során, hogy rossz címet adtunk meg. Ilyenkor nem kell rögtön pánikba esni, hisz ezt bármelyik futárcégnél módosíthatjuk, ezért csak tárcsázzuk az ügyfélszolgálatot, akik rövid időn belül kiküszöbölik a hibát.

Comments are closed.