Mit tehetünk, ha a várt csomag nem érkezett meg, illetve sérülten kaptuk kézhez?
Még a legmegbízhatóbb csomagküldő cégeknél is előfordulhat, hogy az ügyfél csomagja sérülten, vagy egyáltalán meg sem érkezik. Ilyenkor felmerül a kérdés, hogy mit kell tennünk, ha nem kötöttünk rá külön biztosítást, megtérül-e valahol a kárunk?
A legtöbb ilyen csomagküldő cégnél, már a csomagunk választás nélkül is rendelkezik biztosítással, de a csomagküldés előtt, erről mindenképp tájékozódjunk. Esetleg ha nagyobb értékről van szó, kössünk rá külön biztosítást. Amikor kézhez kapjuk a csomagot, legtöbbször épségben található benne a küldemény, viszont ha bármiféle sérülés érte, érdemes azonnal erről fényképet készíteni, amivel bizonyítani tudjuk, hogy nem nálunk keletkezett a kár. Ezután a szolgáltatónak rögtön jelentsük a problémát, tegyünk panaszt, aki ha korrekt ügyfelei felé, egyszerűen kezeli a helyzetet. Ilyen esetben leginkább a feladó kártérítést kap, visszaszolgáltatják neki a csomag értékét, és a szállítási költséget sem kell kifizetnie. Abban az esetben is így járnak el, ha például a csomag elveszett.
Bár sokan attól tartanak, hogy felesleges telefonálgatniuk, vagy akár levélben panaszt tenni, a szolgáltató csak ide-oda fogja őket kapcsolni, vagy nem is válaszol nekik, és a saját idejüket pazarolják csak azzal, hogy megpróbálják a helyzetből a legjobbat kihozni. Ez viszont egyáltalán nincs így, viszont ehhez egy olyan futárcéget kell választanunk, aki a szerződésben előzőleg feltüntette a kártérítést, ami hozzáköti ahhoz, hogy bizony fizetnie kell. Legtöbbször ennek a panasztételnek a határideje 30nap szokott lenni, de ajánlatos ezt minél hamarabb megtenni. Telefonos panasztételt az adott szolgáltató ügyfélszolgálatánál tehetünk, akinek szüksége lesz pár adatra a csomaggal kapcsolatban. Ezután már ilyenkor tájékoztatnak bennünket a további tennivalókról, illetve arról, hogy a kárunk milyen módon lesz megtérítve, vagy ha szükséges, az üggyel kapcsolatban a szolgáltató vizsgálatot folytat. Amennyiben a szolgáltató harminc napon belül, nem válaszol a panasztételünkre, abban az esetben az illetékes szervhez kell fordulnunk.