Amerikában rekordot döntött az idei Black Friday
A fekete péntek a hálaadást követő péntek elnevezése az Egyesült Államokban, amely ott néhány évtizede hagyományosan a karácsonyi bevásárlási szezon kezdete. A kifejezés 1966-ban keletkezett, használata 2009-re vált általánossá. Mivel a hálaadás az Egyesült Államokban november negyedik csütörtökére esik, a fekete péntek így november 23-29. közé esik.
Magyarországon első alkalommal 2014. november 29-én tartották meg a kiskereskedelemben a Black Friday nevű akciót, amelyen átlagon felüli árkedvezményeket kínálnak a vásárlóknak.
A kifejezés Philadelphiából ered, és a sűrű forgalomra utal. Újabban a kereskedők és a média inkább arra utal a kifejezéssel, hogy a kereskedők ekkor kezdenek a pirosból (a veszteség színe a könyvelésben) átmenni a feketébe (vagyis nyereséget termelni).
Rekord bevétel
A Bloomberg beszámolója szerint idén 7,4 milliárd dollárt költöttek a Black Fridayen online shopokban Amerikában, ami rekordnak számít .
Ennél többet csak a 2018-as Cyber Mondayen költöttek online az Egyesült Államokban – derül ki 80 e-kereskedő válaszából a 100 legnagyobb forgalmú online shop közül, a felmérést az Adobe Analytics készítette. Az elemzők várakozása szerint az idei Cyber Monday forgalma 19 százalékkal haladhatja meg a tavalyit.
A vásárlók az utóbbi évek trendje szerint már a Black Fridayen is egyre inkább online vásárolnak, nem feltétlenül várják meg a Cyber Mondayt, amely hagyományosan az online vásárlás nagy akcióival zajlik. Mindeközben egyre többen vásárolnak mobiltelefonnal ahelyett, hogy számítógépet használnának.