Figyeljen a részletekre!

A csomagok, illetve levelek küldése során, belföldre vagy külföldre, sokszor ütközhetünk akadályokba, melyekre nem is számítottunk. Azért, hogy biztosan célba érjen a küldeményünk, néhány dologról ne feledkezzünk meg.

A csomag feladása előtt, először is tájékozódjunk néhány dologról, főleg ha külföldre küldünk csomagot. Fontosak az adott ország vámszabályai és korlátozásai. Ezek mellett olyanokról is tudakozódjunk, mint például a csomag elvesztése, illetve károsodása esetén a kártérítés. Ebben segítségünkre lehet a szállítmányozó cég ügyfélszolgálata. Ehhez ne legyünk lusták felvenni a telefont, hisz lehet, az ilyen hibák miatt nem érkezik meg a csomagunk, visszaküldik azt, illetve sérülések esetén, nem térítik meg nekünk a kárt. Manapság már sok mindent, kényelmesen meg tudunk vásárolni az internetről. Ilyenek a mobiltelefonok, tévék, vagy akár egy tükör, drága pohárkészlet, és egyéb törékeny tárgy. A nagyobb értékű csomagokra, illetve melyek sérülékenyek, kössünk biztosítást. Ezzel bebiztosíthatjuk az épségben való kézbesítést, illetve hogy nem fog bennünket kár érni. A biztosítást nem csak a megrendelt küldeményre köthetjük meg, de az általunk feladott csomagokra is.

Ha mi küldünk csomagot, a feladása előtt, érdemes egyeztetni a címzettel, hogy neki mikor fog megfelelni a csomag kézbesítésének időpontja, aznap otthon tartózkodik-e, vagy kérjük inkább a futárszolgálatot, hogy bizonyos időben, például 9-12óráig kézbesítse a csomagot, hisz ezzel elkerülhetjük azt, hogy ne vegyék át a küldeményünket, illetve hogy az tovább hánykolódjon a futárcégnél. Ezek mellett azt is mindenképp meg kell beszélni még előzőleg, hogy a fuvardíjat ki fizeti, mert sokan találkoztak már olyan esettel, hogy az általuk küldött csomagot azért nem vették át, mivel a címzett nem volt hajlandó ezt az összeget megtéríteni. Amennyiben egy csomagot visszaküldenek, abban az esetben a feladót terhelik a szállítási költségek.

Comments are closed.