Megállíthatatlannak tűnő online növekedés
A hazai webáruházak 55%-a jelzett forgalomnövekedést a tavalyi évben derült ki egy felmérésből. Az 570 webáruház részvételével készült felmérés alapján az online áruházak csupán 4%-a számolt be a forgalom csökkenéséről. Masszív növekedés de meddig? Az online leginkább kelendő termékkategóriák első 3 helyezettje idén a szolgáltatás, a webpláza és az irodatechnika lett. A résztvevő webáruházakban 2018-ban átlagosan 21.273 forint volt a megrendelések értéke.
Erős mutató azonban hogy a webshop tulajdonosok 42%-a egyáltalán nem méri a konverziós arányt, tehát egyáltalán nincs információjuk arról, hogy egy vásárló valójában mennyi költségből érkezik meg. Ezen információk egyébként a Google segítségével nagyon egyszerűen kinyerhetőek és rengeteg számítanak a költségoptimalizálást tekintve. Az analitikai lehetőségek kihasználásához, a szükséges ismeretek elsajátításához a Google bőségesen ad ingyenesen elérhető segítséget, érdemes ezek alapján kialakítani a webshopok mérési gyakorlatát.
A legelterjedtebb fizetési mód továbbra is az utánvét, de a bankkártyás fizetési mód is egyre népszerűbb a webshopok körében. Szállítási módok közül továbbra is a futárszolgálat házhozszállítás vezet, de kétharmaduk már biztosít személyes átvételi lehetőséget is. A webáruházak 60%-ánál átvehetjük a rendelést valamelyik csomagpontos átvevőhelyen is.
Azonban a felmérésből kiderül, hogy a webshopok küszködnek bizonyos problémákkal, a válaszadók 46%-ának leginkább a marketinggel gyűlik meg a baja, 34%-ának a termékek feltöltése, 22%-ának a design, 17%-ának az ügyfélszolgálat ellátása, míg minden tizedik e-kereskedőnek a rendelések feldolgozása okoz gondot.
A tulajdonosok által 3 leghatékonyabbnak tartott marketing eszköz a keresőoptimalizálás, a Google Ads hirdetések, illetve a remarketing.
A webáruházak körében a Facebook az egyeduralkodó közösségi média platform de az Instagram is megjelenik már. 2016-ban még csak az e-kereskedők 15%-a, ma már több mint minden második webshop tulajdonos érzi szükségét a képmegosztó oldalon való jelenlétnek. A YouTube népszerűsége egy év alatt közel a duplájára nőtt.