Mikor kell kiszervezni a logisztikát?
Egy cég, vagy termék életgörbéjét tekintve eljut arra pontra, amikor végig kell gondolnia, hogy melyik éri meg jobban bővíteni a meglévő vállalkozást, vagy kiszervezni a feladatokat. Korábbi cikkünkben írtunk már róla, hogy mit jelent kiszervezett logisztika.
Annak érdekében, hogy a cégvezetés a fejlődésre tudjon koncentrálni fontos, hogy a költséges tevékenységek kiszervezésre kerüljenek. De természetesen a cég életét – beleértve az alkalmazottakat is – befolyásoló döntések nem ennyire egyszerűek. Sokan bizalmatlanok a külsős partnerekkel kapcsolatban, biztosan a legnehezebb egy cégtulajdonosnak/vezetőnek, hogy bizalmi feladatokat adjon ki a kezéből, de eljön az a pont amikor ez a legokosabb döntés főként, ha a vállalkozásunk jövedelemezőségét tartjuk szem előtt. A jó döntéseket pedig akkor tudjuk meghozni, ha arra tudunk koncentrálni amire valóban kell.
„Everyone has a plan till they get punched in the mouth.” Mike Tyson
Az minden cégre igaz, hogy a kezdeti időkben nem tervezhető minden feladat, a vállalkozás működése során újabb és újabb feladatkörök körvonalazódnak, aminek nincs konkrét felelőse. Ennek nagy veszélye, hogy ezen feladatok előbb utóbb felelős nélkül maradnak, így vagy nem vagy ad hoc végződnek el. A cégvezetés amint felismeri ezt, mérlegelni kezdi, hogy további kolléga bevonását elbírná-e a cég jövedelemezősége. A másik ilyen eset amikor olyan feladatok merülnek fel, melyek konkrét szakembert kívánnak. A szakemberek megjelenésével azonban megjelennek a „szakeszközök” azaz olyan eszközök lesznek szükségesek, melyek újabb folyamatos kiadást garantálnak (pl. árumozgatáshoz szükséges lesz targonca stb.).
A következő ilyen állomás, ha már a meglévő helyiségek nem szolgálják megfelelően a cég működését. Ha már nem tudunk leültetni további kollégát, vagy a konyhában is raktárkészletet kell tartsunk érdemes elgondolkozni egy nagyobb terület vásárlásában vagy bérlésében. Talán ez az a pont amikor már igenis érdemes külső szolgáltató partner szakértelmét igénybe venni. Egyszerű az összehasonlítás: mennyiért tudná a cégem elvégezni ezeket a fejlesztéseket és mennyibe kerülne mindezt egy komplex logisztikai szolgáltatótól igénybe venni.
Egy biztos nem minden cég életébe jött el még az a pont amikor ezt mérlegelni kell, sőt nem is minden cégnek van szüksége külső logisztikai partnerre, de ha fenti a problémák már jelentkeznek érdemes ezt tárgyilagosan mérlegelni.
Ha a cége eljutott erre a pontra a Mixpakk Kft. örömmel áll rendelkezésére kiszervezett raktárlogisztika szolgáltatással!
Ha szüksége van egy megbízható partnerre, forduljon hozzánk bizalommal az alábbi form kitöltésével, vagy hívja kollégánkat a 06 20 9402 714-es számon.