A csomag felbontását meg kell várni?
Egy rendkívül vitatott kérdés az, hogy meg kell-e várnia a csomag felbontását a futárnak, és ezt a kérdést igazán csak a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium Európai Fogyasztói Központja tudta tisztázni, akik szerint igenis meg kell várnia a futárcég alkalmazottjának, hogy a csomagot felbontsák, hiszen csak így lehet igazán meggyőződni arról, hogy a csomag valóban sértetlenül megérkezett és hogy tartalmazza-e a csomag a számlát, valamint a használati utasítást.
Az is igaz viszont, hogy attól függetlenül, hogy van-e hiba vagy hiányosság a csomagbontásnál, később is lehet jelezni a problémát, és nem muszáj ehhez megvárnia a futárszolgálat munkatársának, a futárnak a felbontást, mert a kereskedő fele minőségi kifogást akár később is tehetünk. Ezeket a minőségi kifogásokat addig tehetjük meg, amíg az elévülési határidő le nem jár, ez pedig azért nem meglepő, mert a termék minőségét még nem tudjuk akkor ellenőrizni, amikor kibontjuk azt, néhány nap használati idő el kell teljen addig, amíg megbizonyosodunk afelől, hogy a termék hibátlan és valóban azt kaptuk amit ígért a kereskedő.
Ha a termék sérült vagy károsodott, akkor természetesen a kárért az felel, aki okozta azt, de az is fontos tudnivaló, hogy az átadási időpontig az eladó a hibás minden kárért, az teljesen mindegy, hogy a posta alkalmazottja vagy a futár felelős a hibáért, az eladó erre nem hivatkozhat. A futárt tehát nem lehet kötelezni arra, hogy megvárja a csomag felbontását hiszen nem ő vonható felelősségre a sérülésért vagy hibáért, viszont a webáruháznál, ahonnan rendelt joga van panaszt tenni a csomag állapotáról. Más viszont a helyzet abban az esetben, ha lehetőség van azonnali visszaküldésre is, ilyenkor a futárnak kötelessége megvárni a felbontást, és hiba vagy sérülés esetén visszavinni azt, ez akkor lehetséges, ha a webáruház így szerződött le, így állapodott le az adott futárcéggel. A panaszokkal tehát érdemes mindig a webáruházhoz fordulni, majd ők megoldják a sérülés kérdését a futárszolgálattal.