Google Trends, Google Shopping

Google Trends egy Google szolgáltatás, ami a múltbéli Google keresési adatokat dolgozza fel, és készít belőlük kimutatásokat. A Google Trends tetszőleges keresési kulcsszó esetében megmutatja, hogy alakult a keresések száma, és egy statisztikát is ad arról, hogy milyen országokban/milyen nyelveken kerestek a kifejezésre legtöbbet.

A Google Trends már jó ideje nagy segítséget nyújt a leggyakrabban használt keresőszavak listájával, most azonban a cég egy külön portált nyitott a legkeresettebb termékekre fókuszálva.

Google Shopping

A Google Shopping egy olyan Google szolgáltatás, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy termékeket keressenek online weboldalakon, és összehasonlítsák az árakat a különböző gyártók között. A Google a 2019. májusában megrendezett Marketing Live eseményén bejelentette, hogy az új Google Shopping beépíti a meglévő Google Express piacot egy megújult vásárlási élménybe.
A Google Shopping 100 oldalon a Google termékkategóriánként listázza az aktuálisan legnépszerűbb termékkereséseket. A marketing szakembereknek szánt oldalon azonban az egyszeri felhasználók is jól tájékozódhatnak, például az ünnepi ajándékozási szezonban inspirációt is meríthetnek ezekből listákból.

A cég a site indulásakor nem győzte hangsúlyozni, hogy ezek a termékek nem a legtöbbet keresett árucikkek, hanem azok, amelyekkel kapcsolatban relatíve gyorsan nő a kapcsolódó keresések száma az adott kategóriában belül.

Az oldal indításának időzítése persze nem véletlenül esett a karácsonyi időszakra. A vásárlók a Google Shopping 100-at amellett, hogy inspirációként használnák az ajándékozáshoz, ár-összehasonlításra is igénybe vehetik, illetve visszajelzést kaphatnak arról, hogy az adott árucikk elérhető-e valamely közeli, hagyományos áruházban. Ezentúl kereskedelmi szempontból is fontos oldal a webshopok részére, biztos alapot szolgál arra, hogyan bővítsék termékpalettájukat.
A marketing szakemberek pedig arról tájékozódhatnak, hogy melyek azok a legfelkapottabb termékek, amelyek a termékpaletta bővítéséhez lehetnek előnyösek az e-kereskedők számára. Emellett hasznos lehet a tartalomszolgáltatók számára is, akik így képet kaphatnak arról, hogy milyen típusú tartalmak érdekelhetik a felhasználókat, illetve növelhetik affiliate bevételeiket is.

Comments are closed.