Egyre erősödik az AI terjedése az e-kereskedelemben
Egyre inkább egyértelművé válik, hogy a mesterséges intelligencia hatékonyabbá és olcsóbbá teszi az értékesítést, főként az online a világban. De kérdés, hogy milyen területeken lehet a legtöbbet profitálni ezekből a már nem annyira új, de folyamatosan és rohamosan fejlesztett technológiákból.
A big data alapelveit figyelembe véve az elmúlt évek során a marketingesek rájöttek, mekkora lehet a kampány hatékonyságában attól függően, hogy pontosan mikorra ütemezik a hirdetéseket, hírleveleket, bannereket, adwords kampányokat, közösségi hirdetéseket stb. mikor teszteljünk és hogyan milyen gyakorian szólítsuk meg a célközönségünket és milyen eszközökkel. Ez egy szisztematikus logisztika. A gépi tanulás eszközei lehetőséget adnak, hogy a szoftver ténylegesen megtanulja, hogy mi a legoptimálisabb. Mindez manuálisan lehetetlen volna, de a számítógépek számára egyszerű feladat. Az AI akár egyénre szabott termékajánlásokat is nyújt. Vásárlási és böngészési előzmények, nemrégiben megtekintett termékek alapján személyre szabott termékajánlásokat adni ez talán az AI legrégebbi alkalmazási területe az e-kereskedelemben. Akár a weben, akár a közösségi médiában nézeget a felhasználó valamilyen típusú terméket, a mesterséges intelligencia képes arra, hogy kapcsolt vagy hasonló termékekkel teli, automatizált ajánló hírlevelet küldjön neki, gyakorlatilag azonnal.
Annak sincs akadálya, hogy esetlegesen pontosan ugyanazt a terméket ajánljuk neki, amit a konkurenciánál megtekintett.
A legjobban működő kampányok megalkotói tudják, hogy a legfontosabb, hogy olyan kreatívokat állítsunk elő, amiket olvasva a címzett úgy érezheti, hogy ezt a hirdetést egy ember személyesen neki készítette. Nemcsak a stílus számít, hanem a relevancia szerepe is ugyanolyan fontos, sőt… A bökkenő természetesen az, hogy nem lehetséges felhasználók tömegeinek egyesével ajánlatot tenni és írni, de AI segítségével elérhetjük ezt is.