Hírek a világból: csomagküldő internetes kereskedelem

Az egy évvel korábbihoz képest jelentősen emelkedett az Amazon amerikai, internetes kereskedőcég árbevétele és nyeresége is 2018 utolsó negyedévében, derül ki a cég csütörtökön, tőzsdezárás után közzétett gyorsjelentéséből.

A 2017-es 60,5 milliárd dollárról a tavalyi év utolsó három hónapjában mintegy 20 százalékkal, az elemzői várakozásokat meghaladva 72,4 milliárd dollárra emelkedett az Amazon nettó árbevétele. A vállalat üzemi eredménye a 2017-es 2,1 milliárd dollárral szemben 2018 negyedik negyedévében 3,8 milliárd dollár volt. A cég nettó nyeresége az egy évvel korábbi 1,9 milliárd dollárról 3 milliárd dollárra nőtt, ami részvényenként 6,04 dollárt jelent, a 2017 negyedik negyedévében elért 3,75 dolláros részvényenkénti profittal szemben.

Szárnyalva zárta 2018-at a Facebook is.

A vártnál jobban nőtt a Facebook forgalma és nyeresége a negyedik negyedévben, hála az Instagramnak és a stabilan növekvő reklámbevételeknek.

Tavaly egész évben a vállalat nettó bevétele 31 százalékkal 232,9 milliárd dollárra bővült, üzemi eredménye pedig az előző évinek több mint a háromszorosára, 4,1 milliárd dollárról 12,4 milliárd dollárra emelkedett. Az Amazon 2018. évi nettó nyeresége 10,1 milliárd dollárra rúgott, ami részvényenként 20,14 dollár profitot jelent. Egy évvel korábban a cég 3 milliárd dollár nyereséget termelt, ami részvényenként 6,15 dollárnak felelt meg.

2019 első három hónapjában az Amazon 56 és 60 milliárd dollár közötti árbevételre számít, 10-18 százalékkal többre a tavalyi év azonos időszakában elértnél. A cég 2,3 milliárd és 3 milliárd dollár közötti üzemi eredménnyel kalkulál az év első negyedévében.

Forrás:MTI

Similar Posts