Mi történik az elveszett csomagokkal?
Bár a csomagok több mint 97% -át sikeresen szállítják, vannak olyan esetek, amikor a csomagok eltűnnek. Mi történik a csomaggal, amikor eltűnik? Hogyan keressen meg egy hiányzó csomagot? Most ezekre a kérdésekre kaphat választ.
Számos oka van annak, hogy egy parcella eltűnik a cél felé vezető úton. Leggyakrabban a csomag szállítási címkéje megsérül, eltakarva a címet a szállítási folyamat során. Mivel a címkéjét az utazás minden egyes megállóhelyén szkenneli a futár és azt követően elindul, ha hiányzik a címke, akkor az komoly problémát vet fel. Ha a címkét teljesen eltávolították vagy úgy takarták el, hogy nem látja a futár a szállítási címet, akkor lehetetlen megállapítani a végső célállomást. A külön visszavételi címmel rendelkező csomagok visszakerülnek a feladónak (vagy további információkért a feladóhoz fordulnak). Ha nincs ilyenről szó, akkor pedig a csomag nem tud tovább haladni, és egy tárolóba kerül. A hiány okai közé tartozik a hibásan címkézett csomagok és a kezelői hiba is. Függetlenül attól, hogy mi az ok, a hiányzó csomagok gyakran abba a raktárba kerülnek, ahol legutoljára áthaladtak.
Amikor egy csomagot elveszettnek nyilvánítanak, a futár végzi a keresést, az utolsó raktárhelytől kezdve, ahol a szállítást beolvasta. E folyamat során több ezer csomagot válogatnak és vizsgálnak át. Mivel a probléma gyakran kapcsolódik a címke hiányához, a csomagot keresőknek azonosítaniuk kell a csomagot a méretük és alakjuk alapján. Ez egy komoly folyamat, és több ezer parcellát hogy rendeznek át a raktárakban emiatt. A vizsgálatok legalább hét napot vesznek igénybe, de van, hogy hosszabb ideig tartanak. Ha tíz nap elteltével a csomag nem található, akkor a csomagot elveszettnek nyilvánítják. Ez azonban nem minden futárcégre jellemző. Egyes esetekben a raktárak kizárólag olyan parcellák tárolására szolgálnak, amelyeket különféle okok miatt nem tudnak szállítani. Ebben az esetben az elveszett csomagok keresése gyorsabbá és gyakran sikeresebbé is válik.