Mi történik, ha elírták az árat a webshopban?

Néhány napja az egyik webshopban feltűnt egy lisztkeverék tizedáron – a vevők rögtön kiszúrták a hibát és vitték is a hírét a célcsoportnak számító facebook-csoportokban, így a hiba kijavítása előtt 104 vásárló örülhetett összesen 499 darab potom áron szerzett termékének. Megtehette volna a webshop, hogy nem adja oda ezen az áron a megvásárolt termékeket?

2017-ben a magyar online kiskereskedelem nettó forgalma elérte az 545 milliárd forintot, 2018 első félévében pedig a forgalom megközelítette a 180 milliárd forintot, ami csaknem 25 milliárd forinttal (17%-kal) több, mint 2017 hasonló időszakában. 10 évvel ezelőtt még ennek tizede volt az éves online forgalom.

Fontos alapvetések

Akár kifizette, akár nem, akár átvette, akár nem, a fogyasztó/vásárló az elállás jogát az átvétel napjától számított tizennégy napon belül gyakorolhatja. Tehát ha kicsi a rendelt ruha elnéztük az alkatrészt, ajándékba is megkaptuk a könyvet, akkor van 14 napunk arra, hogy visszaküldjük.

Vannak olyan termékek, szolgáltatások melyek vásárlásától nem lehet elállni: például az egyedi kérésre gyártott termékek, a romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termékek, az olyan termékek, melyek higiéniai okokból nem küldhetők vissza, csomagolásából kibontott számítógépes szoftver, hírlap, folyóirat és időszaki lap.

Az eladó kötelezettsége pedig arra irányul, hogy legkésőbb az elállásról való tudomásszerzéstől számított tizennégy napon belül visszatérítse a fogyasztónak a teljes összeget ugyanazzal a fizetési móddal, ahogy a vevő fizetett.

Ilyenkor a fogyasztó kizárólag a termék visszaküldésének közvetlen költségét viseli, kivéve, ha a vállalkozás vállalta e költség viselését, mert egyes akciókban ilyen vevőcsalogató módszerekkel is lehet találkozni.

És akkor lássuk a címben felvetett problémát: ha a boltban 500 forintot írtak a márkás borhoz, de valójában 5000 forint lenne, akkor az üzlet köteles a kiírt áron odaadni a terméket. De vajon ugyanez a szabály vonatkozik az online vásárlásokra is?  A válasz egyszerű, igen. Többször megesett, hogy valamiféle technikai hiba vagy épp egy elírás miatt hihetetlenül alacsony áron sikerül a kosárba tenni egy-egy terméket vagy szolgáltatás.

„Abban az esetben, ha valamely hibának vagy elírásnak köszönhetően alacsonyabb áron tud a vásárló megszerezni egyes terméket/szolgáltatást, úgy a webáruház köteles ezen az áron odaadni az áruját, ugyanis, ha az ár tájékoztatás valótlan információt tartalmaz, az megtévesztő kereskedelmi gyakorlatnak minősül és jogsértés valósul meg” – mondja Tiborcz Attila, a Bónusz Brigád jogásza. forrás: origo.hu 

Amennyiben szüksége van egy megbízható logisztikai partnerre, forduljon hozzánk bizalommal az alábbi form kitöltésével, vagy hívja kollégánkat a 06 20 9402 714-es számon.

Similar Posts