SMS vagy E-mail értesítő
A futárcégek manapság már számos kényelmi megoldást nyújtanak ügyfeleik számára, melyek nemcsak a feladók és a címzetteknek jelentenek előnyt, de ezzel bebiztosítják, hogy saját munkájukat is könnyebben elvégezhessék, illetve a csomag valóban jó helyre érkezzen meg.
Manapság már számos futárcég nyújt olyan ügyfélprogramot, melynek használatával több dologban is előnyt élvezhetünk. Bár legtöbbször, amikor csomagot adunk fel, már előre egyeztetünk a címzettel, tájékoztatjuk a feladásról, illetve a kézbesítés várható idejéről is. Amennyiben a feladó, illetve a címzett igényt tartanak rá, a futárcégek egy rendszeren keresztül még SMS-t vagy E-mailt is küldenek a címzettnek. Ebben szerepel a feladás dátuma, a fuvarlevélszám, a feladó, illetve a címzett adatai, a csomagról minden információ, például a szállítási díj összege, és a futárszolgálat elérhetőségei is. Ezzel a címzettnek lehetősége nyílik rá, hogy pontos információkhoz juthasson, a kézbesítés napjával kapcsolatban. Ezek mellett, ha véletlen az adatokkal kapcsolatban nem találna valamit rendben, például a nem megfelelő címet adta meg a feladó, vagy mégis más címre kérné a küldeményt, írhat a szolgáltatónak válaszlevelet, vagy telefonálhat is, és hamar, még a kézbesítés előtt megoldhatja ezt a problémát. Itt akár a szállítás napját is módosíthatja, valamint tudathassa a kiszállítóval, hogy szomszédja fogja átvenni a csomagot.
Ezzel a szolgáltatással a futárcégek lehetővé teszik, hogy ha a feladó elfelejtené jelezni a címzettnek a csomag feladását, akkor se érje meglepetés a címzettet, illetve ha a kiszállítási díj őt érinti, erre előre felkészülhet, és ha mondjuk, a szomszéd venné át a csomagot, ebben az esetben az erre vonatkozó összeget nála tudja hagyni. Ezek mellett az értesítővel a címzett számára is ismeretes lesz a fuvarlevélszám, ami alapján tudja követni a csomagot, hogy épp merre jár.