Robottaxi hálózatot indítana a Tesla
A Tesla az elektromos meghajtású autók gyártására specializálódott amerikai vállalat, amely később más megújuló energiára épülő területre, így például a villamosenergia-tároló egységek, vagy napelemek kutatásába, gyártásába is belépett. Központja a Szilícium-völgyben, Palo Altóban található, melyet 2003-ban alapított Martin Eberhard, JB Straubel, Marc Tarpenning és Ian Wright. Nevét a szerb származású amerikai feltalálóról, Nikola Tesláról kapta. Nikola Tesla szerb-amerikai fizikus, feltaláló, villamosmérnök, gépészmérnök, filozófus. Életében 146 szabadalmat jegyeztek be a neve alatt. Róla nevezték el a mágneses indukció SI-mértékegységét. A világ egyik legjelentősebb és leghíresebb tudósa és feltalálója, tevékenységét elsősorban az elektromosság, mágnesség és gépészet területén fejtette ki.
A Tesla mára vezető elektromos jármű gyártó lett méghozzá a luxus kategóriában. Mostani fejlesztésük eredményeként robotok által irányított taxi hálózatot hoznak létre.
A cég első terméke a Tesla Roadster volt, ami 2008-ban került sorozatgyártásba. A Roadster egy teljes mértékben elektromos meghajtású sportautó. Forgalmazására a vállalat weboldalán keresztül és koncesszióban, a világ számos pontján kerül sor. Ugyan weboldalon keresztül is megrendelhető, de itt nehéz elképzelni a kiszervezett logisztika modelljét, bár mi szívesen raktároznánk, csomagolnánk Teslát. Teljesen önálló működésre ma még nem képesek a Tesla autói sem, de Musk azt is elárulta, hogy már minden új Teslát a cég saját csipjével felszerelve gyártanak le, amivel ezek a modellek hardveresen már fel vannak készítve a jövőbeni teljes önvezető üzemmódra.
Elon Musk cégvezető bejelentette, hogy egy nagyobb önvezetőautó hálózat eredményeként a Tesla 2020-ra saját robottaxi-hálózatot indítana.
A fejlesztés eredményeként a Tesla tulajdonosok hozzáadhatják majd a saját autójukat a cég fuvarmegosztó platformjához, melyet aztán a közösség szolgálatába állítanak. A szolgáltatás az Uberéhez hasonló üzleti modell szerint fog működni. Musk szerint a Tesla a fuvardíjak 25-30 százalékát fogja megtartani. Ahol pedig nincs elég közösbe bedobott saját autó, ott fogja a cég bevetni a robottaxiflottáját.
A vezér szerint akár már egy év múlva, de mindenképpen még jövőre már több mint egymillió robottaxijuk lesz az utakon. Hozzátette, hogy a szükséges engedélyek hiányában ez az Egyesült Államokban sem mindenhol lesz elérhető, bár a szabályozás még bőven nem kiforrott.