Hogyan hirdessem a webáruházamat?
Ha egy szóban kellene összefoglalni akkor azt mondanám online, de azért ennél ez összetettebb. Milyen online csatornákat használjak? Mi a leghatékonyabb? Hogyan tervezzek?
A hazai webáruházak többsége használ valamilyen online marketing eszközt, szemben az offline megoldásokkal, de az offline megoldásokat is népszerűek ilyen lehet a szórólap, molino kihelyezés, események szervezése, akár tematikus meetupok.
Az online áruházak nagy részénél jellemzően egy személy foglalkozik a webáruház marketing tevékenységeivel, sőt ez legtöbbször maga a tulajdonos. Persze egészen más a helyzet egy kimondottan nagy online kereskedő tekintetében. A webáruházak működését tekintve többségük saját weboldalt üzemeltet saját tárhellyel, de egyre többen élnek a bérlés lehetőségével, ami egyrészt költséghatékonyabb másrészt sok esetben gyorsabbnak is bizonyul. A bérlet weboldalak esetében egy gombnyomásra lehet futárszolgálat applikációt választani, akár webshop logisztikai központot.
A SEO és a fizetett hirdetések a legelterjedtebbek az online marketing eszközök közül. A webáruházak szerint ez a forma a leghatékonyabb és leggyorsabb eredményt hozó megoldások. A közösségi médiában való megjelenés már szinte alapvető, és tízből nyolc webáruház van jelen a Facebookon vagy twitteren, illetve egyre többen az instagramon. Az időszakot tekintve már egyre több webáruház tervez tudatosan, például az a karácsony és a Black Friday időszakában indít marketing kampányt a legtöbb webáruház. A kiszervezett logisztika esetén az egyes kampányok még inkább tervezhetőbbek és követhetőek.
A három leginkább elterjedt online hirdetési megoldás:
• a keresőoptimalizálás,
• a fizetett hirdetések
• és a remarketing.
A webáruházak több mint 80%-a használ valamilyen statisztikai elemzőprogramot forgalmi adataik kiértékelésére.
A webshopok döntő többsége továbbra is a Facebookot választja a közösségi médiában való megjelenésre. Jellemzően még Google cégemen, Youtubeon, twitteren, instagramon képviseltetik magukat. A leghatékonyabbnak tartott közösségi oldalak pedig a Facebook, Youtube és az Instagram a webáruházak szerint.