Az Amazon új márkát indított
Az Amazon.com elektronikus kereskedelemmel foglalkozó amerikai cég, melynek központja a washingtoni Seattle-ben van. A cég online könyvesboltként indult. Míg a legnagyobb hagyományos könyvesboltok és könyveket forgalmazó csomagküldő szolgálatok 200 000 kiadványt árultak, egy online könyvesbolt sokkal többet tudott eladni. Mára a világ legnagyobb online kereskedő és fulfillment cégévé nőtte ki magát és saját márkás termékeket is forgalmaz.
Az új termék
Legújabb a Lady Gagával és a Haus Laboratories-szel közösen saját kozmetikai márkát indított, amelyet kizárólag az óriás piacterén árusítanak, és amellyel pillanatok alatt letarolták az adott termékkategóriát. A cég a Prime Day-re időzített kampánnyal piacra dobta az énekesnő arcával reklámozott termékvonalat, ami azonnal a legnagyobb eladásokat produkálta a Makeup kategóriában.
A Prime Day során azonban csak előrendelni lehetett; a termékek kiszállítását végül szeptember 17-én kezdte meg a cég. A kínálat ezen a napon tovább bővült, ezek a nap végére a legnagyobb eladásokat produkáló termékek közé kerültek. A kategória 100 legmagasabb aznapi eladást produkáló árucikkéből kilenc a Haus Laboratories terméke volt, a szemkihúzó spiráljuk pedig a legjobb számokat hozta a Makeup kategóriában.
Ez a kategória egyébként a Beauty & Personal Care osztályon belül található az Amazonon. Azok a Haus Laboratories termékek, amelyeknek a promóciója július 15-ével, az Amazon Prime Day-el kezdődött, majd újabb termékkel bővült, nem csak a Makeup alkategóriában, de az egész főkategóriában az élre kerültek, ami nem kis teljesítmény, lévén az adott kategóriában több millió konkurens termék érhető el.
Természetesen, mint mindig itt is nagy szerepe volt a marketingnek, így a szemkihúzó sikere egyáltalán nem volt meglepő, hiszen az Amazon főoldalának legdrágább helyén volt reklámozva, és ugyanilyen kiemelt helyre került az Amazon mobilapplikáción belül is. És bár az Amazon viszonya a márkához korántsem tisztázott, a siker egyben az Amazon marketing gépezetének a sikere is. Ezentúl persze nem elhanyagolható az a tény sem, hogy a márka arca Lady Gaga. A több millió követővel rendelkező énekesnő hangsúlyos jelenléte a közösségi médiában egy olyan húzóerő, ami ebben az esetben hosszútávon is sikerre viheti a termékcsaládot.
Akárhogyan is, az akció legnagyobb győztese kétségtelenül az Amazon volt. A termék a Prime Day ajánlatok közül is remekül ki tudott emelkedni, illetve a kampány arra is kiválóan alkalmas volt, hogy bebizonyítsa: a cég marketingeszközeivel gyakorlatilag bármit sikerre lehet vinni a piactéren.