Mi a teendő ha sérült a csomag?
Természetesen a küldemény becsomagolása a feladó feladata, tehát érdemes az előírásoknak megfelelően becsomagolni az küldendő árut. A csomag kiszállításával, valamint kézbesítésével foglalkozó cég csak abban az esetben vállalja a kár kifizetését, ha a küldemény külseje sérült meg, ilyen eset lehet a kartondoboz kiszakadása.
Ha az áru kézbesítése során azt veszi észre, hogy a csomag kívülről sérült, akkor mindenképp ellenőrizze a doboz belső tartalmát. A cég alkalmazottjának kötelessége, hogy a kézbesítés helyszínén megírja a kárjegyzőkönyvet. Ha a küldemény átvétele után veszi észre, hogy a dobozban levő áru sérült, akkor mindenképp a feladónál kell panaszt tenni.
Érdemes tudni, hogy egyik csomagkihordó cégnek sincs jogában, hogy a csomagot kinyissa, még abban az esetben sem, ha az áru biztonságát szeretné ellenőrizni. Az elveszett, eltűnt csomagokkal kapcsolatban a csomagkihordó céggel kell fel venni a kapcsolatot, hiszen ebben az esetben csak ők tudnak segíteni. Ha a cég munkájával nincs megelégedve, panaszai vannak, akkor mindenképp jelezze azt a vezetőség felé, hiszen csak így javulhat a cég szolgáltatása.