Webshop platformok

Shopify

A Shopify már 13 éve a piacon van és még mindig az induló e-kereskedelmi vállalkozások egyik legnépszerűbb platformja. Ezenkívül mára rengeteg világvállalat elsődleges online eszköze, úgymint WWF, Tesla vagy a Redbull. De mitől ilyen népszerű ez a felület? Először is nem kell, hogy programozó legyen az ember ahhoz, hogy tudja üzemeltetni a webshopját.

A Shopify segítségével különösebb technikai tudás nélkül is órák alatt beindíthatjuk online áruházunkat, emellett számos olyan előnnyel jár a platform használata, aminek révén biztonságosan és modern felületen kezdhetjük el árulni termékeinket weboldalunkon keresztül. Egyszerűen integrálható futárszolgálat, vagy fulfillment szolgáltató is.
Általánosságban elmondható, hogy a Shopify tökéletesen megfelel a modern webáruházakkal szemben támasztott alapvető követelménynek:

  • Testreszabható design
  • Reszponzív felület
  • Programozási ismeretek nélkül is könnyen kezelhető termékadatbázis.
  • Biztonságos, adatvédelmi előírásoknak megfelelő back-end.

Saját designsablonok

A Shopify több mint 160 féle sablonnal operál, ez lehet előny és hátrány is, könnyű elveszni a sok lehetőség közül. A Shopify saját témái mellett a ThemeForest sablonok közül is választhatunk, illetve az Shopify App Store oldalon elérhető kínálatból az alap felületet további alkalmazásokkal és modulokkal bővíthetjük, ezek többségéért azonban már fizetni kell, így nem árt odafigyelni arra, hogy ne szaladjunk el a költségekkel.

Hosting

A testreszabhatóság mellett a platform másik hatalmas előnye, hogy nem kell hosting szolgáltatókkal szerződést kötni, ezt a terhet teljes egészében leveszi a Shopify a kereskedő válláról.

Reszponzív felület

Mára már közhely, de még mindig nagyon fontos szempont, amit nem árt kihangsúlyozni: a Shopify adaptív és reszponzív témái tökéletesen optimalizálva vannak mobil felületeken való megjelenésre.

Support

A fentiek mellett a Shopify egy másik sokat emlegetett előnye a kiemelten gyorsan reagáló ügyfélszolgálat. Akár az ügyfelek, akár a vevőink a számos nyelven elérhető Help Centerben informálódhatnak az esetleges problémák megoldásával kapcsolatban.
A közvetlenül, emailen elérhető ügyfélszolgálat mellett a Shopify külön csoportot dedikált a Twitteren és Facebookon is.

Hátrányok

A fizetési lehetőségek meglehetősen korlátozottak a platformon. A checkout során, a Shopify többi felületével ellentétben szinte minimálisak a módosítási lehetőségeink, amely jelentősen befolyásolhatja a felület hatékonyságát.

Rejtett költségek és jutalékok

A Shopify ugyan számos elérhető csomagot kínál ügyfeleinek, sokan mégis panaszkodnak az olyan rejtett költségekkel kapcsolatban, amelyek kevésbé vannak előtérbe helyezve, illetve csak később válnak nyilvánvalóvá.

Comments are closed.