Online fizetési szokások
Az egyik legnagyobb kutató intézet felmérése alapján kiderült, hogy a tavaly több mint 38 millió online megrendelés esetében még mindig a készpénz a leggyakoribb fizetési mód. A webshopok által kínált fizetési megoldások közül az online vásárlók 84%-a leginkább utánvéttel szeret fizetni. Futárszolgálat esetében már egyre gyakrabban elérhető szolgáltatás a bankkártyás fizetés lehetősége is, ettől függetlenül a készpénzes vásárlás dominál.
A kereskedők szívesen felhagynának az utánvétes fizetéstől vagy legalább a készpénztől, ezért az e-kereskedők már átlagosan 4 féle különböző fizetési megoldást kínálnak.
A két leggyakrabban elérhető fizetési opció az utánvétes fizetés és a banki átutalás. Ezek mellett egyre gyakrabban találkozhatunk online bankkártyás fizetési lehetőséggel is, ami már a webáruházak 63%-ánál elérhető.
A vásárlók körében is egyre népszerűbb az online kártyahasználat,de a bankkártyás fizetések terjedését azonban nehezíti, hogy elfogadói oldalon, az e-kereskedők sokszor halogatják a bevezetést a magas jutalékok miatt.
Kimondhatjuk, hogy bár a bank és hitelintézetek és fizetési szolgáltatók által végzett oktatói törekvés és a folyamatosan növekvő online vásárlási gyakoriság is jótékony hatással van a magyar online vásárlók fizetési szokásainak formálására, az utánvét szerepe egyelőre megkérdőjelezhetetlen.