E-kereskedelem első féléves jelentés
Egy hazai meghatározó kutatás alapján a 2018 első feléhez képest 16,4%-os növekedést, idén nettó 207,5 milliárd forint volt a hazai internetes kiskereskedelem féléves forgalma.
Mégis lassul a növekedés üteme!
Mit mutat a jövő?
Annak ellenére, hogy a hagyományos kiskereskedelem 5% körüli növekedéshez képest több, mint háromszoros az online szektor bővülése, a tavalyi és főként a 2017-es arányhoz képest lassult a növekedési ütem. Az átlagon felüli növekedést leginkább a műszaki cikkeket forgalmazók adják itt fél év alatt 50 milliárd forintot generáltak az online kereskedők.
Érdekesség, hogy hasonlóan magas a növekedési üteme az otthon, kert kategóriának is, de átlagon felül teljesít az FMCG, a divat, sport és a szépség, egészség egyaránt. Ezentúl viszont lassuló ütemben növekszik a játék, számítástechnikai termékek vagy a kultúra piaca. Az átlagos kosárérték továbbra is emelkedik, a tavalyi 11 000 forint idén már 11 333 forintra nőtt.
De mi formálja a magyar piacot? Az elmúlt 1,5 évben a külföldről vásárló magyarok aránya harmadával nőtt, így a hazai webáruházak egyre inkább kénytelenek tartani a lépést a nemzetközi trendekkel, amelyek magasabbra húzzák a magyar fogyasztók elvárásait is. Ezen elvárások és igények megismerése, elemzése így minden eddiginél fontosabbá vált.
A munkaerő piac szintén erősen hat az üzletágra. Ugyanis a dráguló munkaerő és a vásárlók részéről érkező gyors és hatékony információszerzési igény miatt rohamtempóban terjednek az automatizált megoldások. Melyek ezek? A chatbotok mára általános eszköz a weboldalakon, ezek olyan automatizált, mégis gyors és személyre szabott kommunikációt biztosítanak a vásárlónak. A magyar webáruházak körében is megfigyelhető az a trend, hogy egyre inkább az okostelefon válik az online rendelés legfontosabb platformjává.
Magyarországon az online rendelések kapcsán továbbra is a készpénz a legmeghatározóbb fizetési eszköz az online vásárlók között.