Nehéz évkezdés az Amazonnál
Az Amazon és a PayPal közötti viaskodás tovább tart mint gondoltuk, Jeff Bezos cége úgy döntött, biztonsági okokból letiltja a Honey kuponcég böngészőbővítményét, amelyet a fizetésimegoldás-gyártó korábban 4 milliárd dollárért szerzett meg.
A PayPal és Amazon
A Honey 2012-ben indult, lényege, hogy felhasználói számára lehetővé teszi, hogy vásárlás közben számukra releváns kuponokat találjanak és használjanak fel. A program automatikusan keresi meg az árengedményre jogosító kódokat, többek közt az Amazon ajánlatai között is. Jelenleg 17 millió felhasználóval büszkélkedhet a Los Angeles-i startup. A Honey és az Amazon 8 éve dolgoznak együtt, és eddig sosem került nyilvánosságra probléma az együttműködésük során. Most viszont, miután az Amazonnal híresen rossz viszonyt ápoló PayPal decemberben megvette a kuponos céget, rögtön biztonsági problémákat látnak Bezos cégénél. Szerintük kötelességük megvédeni ügyfeleiket, mert a bővítmény a tudtuk nélkül szerez meg és tárol róluk információkat.
Korábban az Ikea most a Nike
Megszüntette az amerikai piacon termékei Amazonos forgalmazását az IKEA svéd lakberendezési és bútoripari multicég. A 2018 februárjában kezdett tesztprojekt, amely az IKEA okoslámpáit érintette, nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, és ezért a svédek az értékesítést végző Amazont okolják. A másik lehetséges magyarázat a bútoróriás azon terve, hogy saját internetes piacteret indítson, amely az Amazon modelljéhez hasonlóan nemcsak saját, hanem versenytársaik termékeit is árulja majd.
Mindenesetre nem az első eset, hogy egy világmárka kivonuljon a világ második legnagyobb e-kereskedőjének oldalairól. Korábban a német Birkenstock cipővállalat és az amerikai sportszergyártók királynője, a Nike is úgy döntött, nem forgalmaznak többé hivatalos partnerként az Amazon piactéren.