A csomagok épségben való kézbesítésének feltételei
Napjainkban az egyik legegyszerűbb módja a vásárlásnak, az online rendelés. A megrendelt termékeinket csomagküldő szolgáltatók végzik.
Ha csomagot szeretnénk feladni, akkor futárt rendelhetünk házhoz telefonon és interneten keresztül is, a csomagszállító cég honlapján keresztül. Minden esetben ellenőrizzük, hogy kaptunk-e visszajelzést az online megrendelés után. Az ilyen módon küldött csomagok átlagosan 1-2 munkanapon belül kézbesítésre kerülnek. A szolgáltatók szigorú szabályokhoz kötik a küldemény becsomagolásának formáját. A futárcég csakis abban az esetben veszi át a küldeni kívánt csomagot, ha az kellőképpen és biztonságosan be van csomagolva. Figyelmesen olvassuk el a szolgáltató szabályzatát, hogy ne ütközzünk kellemetlenségbe. Abban az esetben, ha olyan csomagot szeretnénk feladni, mely a szabályzat tiltólistáján van, akkor a szolgáltató minden jogot fent tart arra, hogy ne kézbesítse a csomagot vagy jelentse a hatóságoknak.
Külön figyeljünk arra, hogy minden esetben tüntessük fel, amennyiben törékeny dolog van a csomagunkban, és külön közöljük a futárral, hogy fokozott figyelemben részesítse. Abban az esetben, ha sérül a csomagunk szállítás közben, akkor az erre megszabott határidőn belül tegyük meg panaszunkat. A csomagok kézbesítése előtt a futárcég alkalmazottja e-mailben illetve SMS-ben fogja értesíteni a megrendelőt, illetve a címzettet a csomag pontos kézbesítési idejéről. Erre különösen figyeljünk oda, ugyanis a futár első sikertelen kézbesítés után, még kétszeri próbálkozást tesz a következő napokon, melyről szintén részletes értesítést küld a csomag címzettjének. Amennyiben a futár három sikertelen kézbesítés után sem járt sikerrel és nem vették át a csomagot, akkor visszaküldésre kerül a feladónak, és teljes mértékben rá hárul a csomag szállításának költsége, ami komoly kellemetlenségekhez is vezethet.